Benvolgut senyor. He llegit atentament les seves declaracions respecte a la situació que es viu a Catalunya i, tot i entreveure la seva bona voluntat, he de dir-li que el comprenc però no puc estar d’acord amb vostè, entre altres coses perquè considero que és massa tard per tornar enrere tal com proposa, el got ja vessa fa molt de temps.

Estic d’acord que la Constitució i, sobre tot el seu esperit, ha caducat en molts aspectes, especialment en els temes territorials, finançament, solidaritat, etc. En cas de no haver actuat el TC contra l’estatut, probablement no estaríem en l’actual situació. Però el que vostè reclama és el que va sorgir de Madrid després de passar pel Congrés i el Senat.

Aquest no és el que va aprovar el parlament. Un membre, prou conegut, del seu partit va vantar-se, ufanament, d’haver “raspallat l’estatut”, és a dir, ja havia sofert una rebaixa prou considerable. Tot i així el PP va presentar un recurs davant el TC i, passats quatre anys de deliberacions, se’l va acabar de carregar. Sàpiga que el PP ni tan sols respecta el que en va quedar. Alguns articles declarats inconstitucionals són vàlids en l’estatut valencià.

La clàusula addicional 3ª no l’ha complert tot i tractar-se d’una llei orgànica. No executa els pressupostos d’inversions. No tira endavant el corredor mediterrani que també afecta la seva comunitat. Ha retirat a través d’Aena (Ibèria) els vols transatlàntics de l’aeroport del Prat. No executa (tot i estar compromès) el pla de ferrocarrils. Des de 2012 a 2016 s’han registrat 1597 incidències en Rodalies i Regionals de Catalunya, amb 5,5 milions de persones afectades i 45.392 trens implicats. Creu que podem refiar-nos d’Espanya?

L’impediment de vols transatlàntics des de Barcelona dificultava la possible instal·lació de  noves empreses estrangeres a Catalunya. Si a sobre s’havia de fer escala a Madrid, això ho dificultava encara més. Afortunadament companyies estrangeres ja han programat vols a Washington, Chicago, San Francisco, Los Angeles i Miami a partir del pròxim estiu. Serà un negoci que perd Ibèria, però perjudicar Catalunya és la norma del PP.

Passen de centenars les morts a les carreteres, la N-II i la N-340 fa anys que s’haurien d’haver desdoblat però no hi ha diners segons Madrid. Per línies d’AVE no rendibles n’hi ha el que faci falta. En la línia Barcelona-València (la més transitada d’Espanya) existeix un tram de Tarragona a Vandellòs amb una sola via. Fa cinc anys que Barcelona espera tenir l’estació de l’AVE a la Sagrera. S’ha reduït el projecte inicial per manca de diners, però les obres estan aturades ja fa dos anys i s’ha descobert que entre Adif i empreses constructores han “desaparegut” més de 80 milions d’Euros. Què en pensa vostè?

Catalunya no és Espanya, és d’Espanya! I ho és per dret de conquesta, de resultes de la Guerra de Successió, com imagino sabrà. Catalunya ha patit repressió en tots els sentits aquests tres segles, la llengua, la historia, la cultura, etc. s’ha menystingut i molts cops s’ha prohibit l’ús del català a l’escola, l’administració i fins i tot a l’església. I no parlem del que va succeir un cop acabada la guerra civil guanyada per Franco. I és que ara manen els fills i néts del franquisme. No ho veu vostè així?

El dèficit fiscal és intolerable (que vostès i Balears també pateixen i, casualment, són els territoris de parla catalana). S’ha fet alguna cosa per posar-hi remei? Fa dos anys que no s’ha modificat el finançament. Espanya no té solució, l’oligarquia és la que mana i domina el país, és el seu “Ranxo” i els altres a fotre’ns. El felicito per la seva frase: “Sembla que hi ha un govern que mana i altres que són súbdits” Jo substituiria súbdits per colons.

Volem ser lliures, senyor Ximo, no és per un tema econòmic, és una qüestió de Dignitat. Li desitjo molts èxits al capdavant del govern valencià i agraeixo la seva bona voluntat.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI