El ciclista de la Muriel

Publicada: 31/01/2016 21:23h
El ciclista que va robar l'estelada d'una familiar de l'exconsellera d'educació l'any passat.
El ciclista que va robar l’estelada d’una familiar de l’exconsellera d’educació l’any passat.

Després de tant de temps de sospitar que l’atac organitzat contra Catalunya vindria per una entrada massiva de tancs de l’exèrcit espanyol per la Diagonal de Barcelona ara resulta que de moment van en bicicleta. No crec que sigui una motivació ecològica i sostenible l’ús de la bicicleta per part d’aquests agents, potser només és qüestió d’atzar però a partir d’ara anem alerta amb els tripulants d’aquest vehicles.

Tot va començar quan, en la concentració per donar suport a la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, i l’exvicepresidenta del Govern, Joana Ortega, davant el TSJC per respondre de la imputació pel 9-N un usuari del bicing es fot una pinya intentant furtar una estelada. Descartat que fos un intent de ser trending topic a les xarxes o la gran estrella de l’APM, també es va descartar que fos un votant de la CUP que aquells dies es menjava tots els mocs. És quan em faig unes preguntes: “qui era el noi de la trompada?”, “va ser detingut?”, “era un militant espanyolista o un ciclista del CNI?”. Potser només era un “ciutadà dopat”, ja sabem com està el món del ciclisme últimament.

Tot plegat seria una anècdota si no fos que aquest migdia he sentit que Muriel Casals ha estat hospitalitzada, ingressada a l’UCI de l’Hospital Clínic, amb un traumatisme cranioencefàlic i una fractura a la pelvis, després de ser atropellada ahir per un ciclista. Heu sentit bé? Si, un ciclista, un altre ciclista.

Jo, que no crec en les casualitats, m’he començat a preocupar i sense paranoies no descarto la hipòtesi d’un “comando cicloespanyolista”, pagat per les clavegueres de l’estat espanyol, per aturar l’independentisme. Que bé que sonaria en boca del CNI allò de “operación manillar activada”. Si no fos època de retallades potser anirien en 4×4 i no en bicicleta, encara que tampoc descarto la intervenció directe de Míster MR, que com tots sabem és un gran seguidor de la Vuelta Ciclista a España. Mentre no es demostri aquesta hipòtesi, hem d’anar alertes amb els patinets, tàndems i bicicletes i dono les gràcies que a Mataró encara no ha arribat el Bícing.

Per acabar, no vull que ningú generalitzi les meves paraules. Jo mateix he estat usuari de la bicicleta i considero que és un mitjà de transport ideal en la ciutat. En la carretera són el graó més dèbil i massa vegades víctimes. Com en tot, no és l’eina sinó el seu ús, i el ciclista de la Muriel no en va fer un ús responsable. També aprofito per desitjar a Muriel Casals una ràpida recuperació sense cap seqüela.

COMPARTIR

6 COMENTARIS

  1. La estructuració dels carrils bici són una boxaria, mai saps per on et sortiran. Tot i que la bicicleta no es un vehicle a motor, no deixa de ser un vehicle que va a certa velocitat i no tots respecten les normes. Entenc que es econòmic i ecològic anar en bicicleta, però no haurien d’existir els carrils bici damunt les aceres, em semblen un perill tant pels vianants com pel propi ciclista. Si són considerats un vehicle, haurien d’anar, com feien abans, pel carril dels vehicles, o sigui, per la via, com fan tots els altres.

  2. De fet no sabem si l’accident ha estat culpa de la Muriel (si ha sortit d’un cotxe sense mirar si venia algú per la carretera, per exemple, o ha passat un pas de vianants amb un semafor en vermell, cosa que fem tots els ciutadans) o del ciclista (si anava rapid per un lloc que no li pertocava). Però se’m fa dificil pensar com a ciclista que pots atropellar algu a proposit circulant en bicicleta, perque el primer que et pots fer mal ets tu mateix si surts disparat contra el terra circulant a gran velocitat, i fa pinta de que el ciclista anava molt rapid si hem d efer cas a les lessions greus de la Muriel

  3. L’article pressuposa que la culpa va ser del ciclista. Sembla que diversos testimonis apunten de la Muriel va passar en vermell i que va fer caure el ciclista. En tot cas, no ens hauríem de deixar portar pels nostre prejudicis.

    I una reflexió final: si l’hagués atropellat un cotxe en les mateixes circumstàncies, hauríem fet un debat sobre l’incivisme i els cotxes a la ciutat o senzillament ho hauríem assumit com un accident més, fortuït i sense remei? Probablement en aquest cas, les conseqüències per la Muriel haurien estat molt pitjors.

    • Què voleu que rectifiqui? Jo en cap moment m’he posat amb els ciclistes i les normes de circulació. He parlat d’un hipotètic complot ciclista-espanyolista fruit de la meva imaginació.

  4. bon dia, jo soc conductor de camio,treballo per Barcelona,i cada dia veig que casi ningun ciclista respecta ninguna senyal i ningun semafor , no se si per desconeixement o per pasotisme,pero cconsidero que seria molt necesari un carnet de circulacio per cualsevol veicle per la seguretat de tots i revisar tambe tots els carrils bici,tenen molts forats negres amb moltisim perill,(perdoneu la meva escritura no ho faig molt be)salut per tots

FER UN COMENTARI